poniedziałek, 25 listopada 2013

Staś Pytalski

Aspik zadaje mnóstwo pytań.
Na niektóre łatwo odpowiedzieć:
Czy mogę żelkę?
Co to jest "taboret"?
Dotknąłem palcem otwarte oko. Co mam zrobić?
Czy koty preferują cebulę?

Zdarzają się pytania trudne:
Co to jest "obowiązek patriotyczny"? 
Kiedy kupisz mi słodką bułkę morelową?
Czy klocki dostanę od ciebie czy od Mikołaja?


Odpowiedź na inne jest niemożliwa:
Z obowiązku czy z przyjemności?
Czy przyjedzie mój ulubiony autobus?
Długo jeszcze?

To tylko niektóre pytania Aspika. Kiedyś zapytałam go, kiedy przestanie gadać. Młody człowiek odpowiedział:
- Jak mi się pytania skończą.

-----------------------------------------------------------------
Aspik ma na imię Staś, co powoduje, że wiersz Brzechwy pasuje do niego (i naszej rodziny) niemal idealnie.
Staś Pytalski
Na ulicy Trybunalskiej
Mieszka sobie Staś Pytalski,
Co gdy tylko się obudzi,
Pytaniami dręczy ludzi.

W którym miejscu zaczyna się kula?
Co na deser gotują dla króla?
Ile kroków jest stąd do Powiśla?
O czym myślałby stół, gdyby myślał?
Czy lenistwo na łokcie się mierzy?
Skąd wiadomo, że Jurek to Jerzy?
Kto powiedział, że kury są głupie?
Ile much może zmieścić się w zupie?
Na co łysym potrzebna łysina?
Kto indykom guziki zapina?
Skąd się biorą bruneci na świecie?
Ile ważą dwa kleksy w kajecie?
Czy się wierzy niemowie na słowo?
Czy jaskółka potrafi być krową?

Dziadek już od roku siedzi
I obmyśla odpowiedzi,
Babcia jakiś czas myślała,
Ale wkrótce osiwiała.
Matka wpadła w stan nerwowy
I musiała zażyć bromu,
Ojciec zaś poszedł po rozum do głowy
I kiedy powróci nie wiadomo.

3 komentarze:

  1. co do Mikołaja, to mój Staś ostatnio wyjaśniał koledze, że Mikołaj umarł i dlatego rodzice dają dzieciom prezenty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój synek (Cyryl, pięciolatek, w oczekiwaniu na diagnozę) na pytanie "kiedy przestanie tyle gadać" odpowiedział, że musi tyle mówić, bo inaczej nie byłby Cyrylem. I nie pozostało mi nic innego, jak zaakceptować to, że jest Cyrylem takim, jakim jest :)

    OdpowiedzUsuń