środa, 20 czerwca 2012

Zmęczeni

Wróciliśmy. Zmęczeni i szczęśliwi. No, może to drugie nie do końca...
Wybraliśmy się do stolicy na kebab i wizytę u neurologa.
Aspik wyznał mi niedawno, że chciałby spróbować to zawijane coś, co jadły dziewczynki na ulicy i co można kupić w takim srebrnej dużej przyczepie w Warszawie (LuxTorpeda przy dworcu Śródmieście :)) Matka trochę niekumata była ale w końcu zrozumiała, że dziecięciu chodziło o kebab w cienkim cieście.
Korzystając z okazji postanowiłam spełnić marzenie syna. Aspik kebabem się zachwycił, co z kolei zachwyciło matkę. Wiecie, jak trudno przekonać dziecko do nowych potraw? Aspika dodatkowo trudno przekonać do nowego miejsca, w którym można zjeść. Tym bardziej ten malutki sukcesik cieszy.
U neurologa przestało być wesoło. W EEG wyszła nadwrażliwość na hiperwentylację. W granicach normy wieku. Jeszcze. Oznacza to, jak nam wyjaśniła neurolog, niedojrzałość układu nerwowego.
Tu mnie zamurowało. Kurczę, jaka niedojrzałość? Jak to? Dziecko, hm, interesujące ale inteligentne, mówi, robi postępy, ruchowo problemów nie było, pojawiły się niewielkie później ale..., bierze kwasy omega więc dlaczego niedojrzałość? I co jeszcze można zrobić?
Pytania pozostają bez odpowiedzi.

5 komentarzy:

  1. To i takie cuda w EEG mogą wyjść??? Jezusie?
    A EEG miał we snie czy w czuwaniu?

    Gratuluje zachwytu AsPikowego nad kebabem:)

    Buziaki dla Was:)
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. EEG w czuwaniu i miał głęboko oddychać przez pięć minut. Oj, trudno było ale tak ze dwie minuty się udało. I właśnie wtedy wyszły nieprawidłowości.

      Usuń
    2. Franio już z rok nie miał eeg. Kiedys czytałam ze do jakiegoś określonego wieku robi się w czuwaniu, ale nie wiem czy czegos nie pomieszałam, może chodzi po prostu o współpracę dziecka?

      Ale co powiedziała neurolog na tę niedojrzałość UN? O co chodzi?

      Usuń
  2. ja podtrzymuję pytanie: o co chodzi? nigdy nie spotkałam się z takim stwierdzeniem: nadwrażliwość na hiperwentylację...

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobno jak dziecko jest w stanie współpracować, robi się EEG w czuwaniu.
    To było nasze pierwsze EEG. Fragment opisu dotyczący hiperwentylacji brzmi: "W czasie hiperwentylacji czynność we wszystkich okolicach zwalnia (dominują fale wolne 4-6 HZ) i wyostrza się".
    Powiedziano mi, że taki zapis może być prawidłowy u młodszego dziecka, ale u pięciolatka już nie. I na tej podstawie stwierdzono niedojrzałość.
    Kazano brać kwasy omega (które Aspik bierze od roku) i, jeżeli nie będzie żadnych problemów wcześniej, pojawić się za rok na badanie. I ćwiczyć jeszcze więcej.

    OdpowiedzUsuń